- Alle aftaler med Sigurds Transportservice, skal være aftalt skriftligt for af gøre sig gældende.
- Møbler og andre skrøbelige genstande skal kunne tåle at blive flyttet. Hvis disse møbler og genstande går i stykker under flytning, er dette ikke Sigurds Transportservices ansvar. Det kunne være et ”byg selv møbel” f.eks. Ikea møbel, som ikke er lavet til at skulle flyttes rundt på. Et Tv eller computer som ikke er pakket forsvarligt ind - inden flytning, dækkes ikke af forsikringen. Det gør det ikke da der kan opstå software/tekniske problemer, helt uden påførte flytteskader. Vi gør selvfølgelig alt for at undgå dette.
- Fladskærme skal være i original emballage og Sigurds Transportservice skal have set at det virker før påbegyndt flytteopgave, før forsikringen gør sig gældende.
- Nøgler skal tages ud af kommoder og lignede og opbevares af kunden et sikkert sted. Dette kunne f.eks. være i en taske eller frysepose, så de ikke knækker, bliver væk eller laver ridser på noget under flytningen.
- Alle bevægelige dele skal være fastlåst, enten med tape eller nøgle, så der ikke pludseligt hopper/glider skabslåger, skuffer, hylder eller lignende op/ud under flytningen.
- Det er vigtigt at du som kunde er til stede under flytningen. Hvis du forlader flytningen eller på anden måde udebliver, så er det på eget ansvar alt inventar kommer med. Såfremt noget skulle blive glemt i farten, er dette på eget ansvar og sker uden kompensation. Vi gør selvfølgelig alt for at undgå dette.
Det er vigtigt, at flytningen er let tilgængelig for Sigurds Transportservice flyttebiler.
Flyttebilerne er cirka 3,5 meter høje, 3 meter brede og op til 12 meter lange. Det er derfor vigtigt at grene fra træer og buske osv. er beskåret og/eller at der er en afspærret parkeringsplads, når flyttebilen ankommer. (Det er i øvrigt af Dansk lovgivning, at der skal være beskåret 4 meter i højden, 3 meter i bredden og 12 meter i længden som er maks. mål på en 3500 kg bil. Dette er et lovkrav, da der skal være let tilgængeligt for brandvæsen, postvæsen mm.)
Derudover er det vigtigt at Sigurds Transportservice kan regne med den indgåede aftale, da Sigurds Transportservice afviser andre kunder på det af kunden aftalte tidspunkt. Derfor vil der blive opkrævet et gebyr på 5000 kr. inkl. Moms. For forgæves kørsel eller annullering af aftalen.
Sigurds Transportservice er ikke ansvarlig for forsinkelser med flytningen, som kunne opstå, hvis en bil går i stykker og/eller at ankomst tiden bliver senere end aftalt pga. trafik, uforudsete vejrforhold eller lign.
Ved accept af disse betingelser, accepterer kunden desuden også at der kan ske udsving ift. det aftalte flyttetidspunkt. Såfremt flytningen for forrige kunde(r) tager længere tid, end det Sigurds Transportservice havde forventet grundet f.eks. flere ting, længere transport tid eller lign. Såfremt flytningen sker inden for det døgn, som er aftalt med Sigurds Transportservice, har kunden derfor ikke ret til at ophæve flytteaftalen med Sigurds Transportservice eller kræve afslag i prisen. Bliver flytningen forsinket ud over det døgn, som er aftalt. Så har kunden ret til at ophæve aftalen med Sigurds Transportservice og få udført arbejdet af tredjemand. Sigurds Transportservice er dog ikke ansvarlig for betaling af evt. forskelsbeløb, som kunne forekomme ved aftale med tredjemand.
Hvis en flytning aftales til fastpris, sker dette med forudsætning af at de oplysninger som kunden giver Sigurds Transportservice, er korrekte. Såfremt disse oplysninger er ufuldstændige eller ukorrekte, kan kunden vælge én af disse 3 løsninger:
- Flytningen foregår ud fra Sigurds Transportservice timepris.
- Der betales et ekstra beløb, for den ekstra mængde flyttegods fastsat af Sigurds Transportservice.
- Der flyttes udelukkende det af kundens flyttegods, som var omfattet af den aftalte pris.